روش صحیح تمیز کردن تلویزیون های تخت
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه تلویزیون تخت خود را تمیز کنید

آن را واژگون نکنید - پارچه نرم ممکن است تمام آنچه شما واقعاً به آن احتیاج دارید باشد

در طی چند ماه گذشته ، بسیاری از ما نسبت به تمیز کردن ، به خصوص مواردی که بسیاری از آنها را لمس می کنیم ، از جمله تلفن های هوشمند ، طرفداران بیشتری پیدا کرده ایم.

 

تلویزیون ، مانند سایر وسایل الکترونیکی ، می تواند گرد و غبار را به خود جلب کند و با لکه های بدن مانند اثر انگشت کودکان ، روبرو شود. خوشبختانه ، تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت خود یک فرایند ساده است که نیازی به مواد شیمیایی ویژه خاصی ندارد.

 

مورد دیگری که باید به طور منظم مورد توجه قرار گیرد: ریموت های کنترل از راه دور با تلویزیون ، جعبه کابل و پخش کننده های استریم خود استفاده می کنید. اینها خیلی بیشتر از تلویزیون کنترل می شوند و احتمالاً به بیماری پاتوژن ها مبتلا هستند ، از جمله ویروسی که باعث COVID-19 می شود. ما برای تمیز کردن هر دو تلویزیون و از راه دور در زیر توصیه ای داریم.

 

وقتی صحبت از تلویزیون ها می شود ، بازار تلویزیون فعلی تحت سلطه تلویزیون های فوق العاده ، LCD بزرگ (LED) و OLED است. با این حال ، بسیاری از ما هنوز دارای مجموعه های قدیمی تر ، از جمله تلویزیون های پلاسما هستیم ، که شرکت ها در سال 2014 تولید را متوقف کردند و حتی CRTV ها - که آن را تلویزیون های لوله ای نیز می نامند - که در حدود سال 2008 شروع به ناپدید شدن کردند.

اگر تلویزیون لوله ای قدیمی تر را تمیز می کنید ، انعطاف پذیری کمی بیشتری دارید زیرا صفحه آن از شیشه ساخته شده است و مانند سایر وسایل شیشه ای در خانه شما قابل تمیز کردن است. در این مثال و فقط در این مثال ، استفاده از پاک کننده پنجره مانند Windex درست است.

 

تلویزیون های LCD بسیار حساس تر هستند و برای جلوگیری از خراش و آسیب دیدن صفحه ها ، باید با دقت تمیز شوند. تلویزیون های پلاسما همچنین دارای صفحه های شیشه ای هستند ، اما تولید کنندگان غالباً از یک پوشش حساس ضد تابش استفاده می کنند ، بنابراین باید مانند تلویزیون LCD به جای یک سری CRTV رفتار کنند.

 

در مورد تلویزیون های OLED و تلویزیون های LCD ، توصیه ها یکسان است و ساده است: برای جلوگیری از خراش دادن صفحه ، با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید.

 

در کلیه موارد ، تلویزیون را turn یا حتی آن را قطع کنید - قبل از تمیز کردن ، می گوید: کلودیو سیاچی ، رئیس برنامه آزمایش تلویزیون Consumer Reports. وی می گوید: "علاوه بر این که برای مجموعه امن تر است ، معمولاً دیدن تاری و لک های انگشت هنگام تاریک شدن صفحه راحت تر است." "این همچنین به تلویزیون فرصتی برای خنک شدن می دهد."

 

اگر در مورد نوع تلویزیون خود شک دارید ، همیشه می توانید با کتابچه راهنمای صاحب مشورت کنید. بیشتر کتابچه های راهنما و وب سایت های سازنده دستورالعمل هایی را برای بهترین راه برای تمیز کردن مجموعه های خود دارند. انجام کاری که کتابچه راهنمای کاربر مالک آن را منع کرده است ، راهی خوب برای ابطال ضمانت نامه شماست.

 

در اینجا همه نکات ما برای تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت شما آورده شده است.

با یک پارچه خشک و نرم شروع کنید

 

صفحه ها می توانند به راحتی خراشیده شوند و حتی حوله های کاغذی یا بافت ها حاوی الیافی هستند که می توانند آسیب ببینند. جان والش می گوید: "بهترین شرط شما این است که از یک پارچه میکروفایبر نرم و ضد استاتیک استفاده کنید - نوعی که برای تمیز کردن عینک و لنزهای دوربین استفاده می شود - و یک حرکت دایره ای را پاک کنید." یک عکاس CR. (گاهی اوقات تولید کنندگان تلویزیون برای این منظور پارچه ای را شامل می شوند.) "او می گوید: به آرامی صفحه را با یک پارچه خشک پاک کنید تا گرد و غبار و سایر مواد زائد را از بین ببرید ، اما خیلی سخت نکشید."

 

همچنین ممکن است بخواهید کابینت تلویزیون را از بین ببرید ، و مطمئن شوید که گرد و غبار باعث جلوگیری از گرما نمی شود. اگر تلویزیون در حالت ایستاده است و به دیوار وصل نشده است ، والش پیشنهاد می کند با یک دست تمیز کردن در حالی که تلویزیون را با دیگری پشتیبانی می کند ، تمیز کند تا از خاموش شدن دستگاه جلوگیری کند. با این حال ، CR به شدت توصیه می کند که تمام تلویزیون های ایستاده را با استفاده از تسمه های ضد انعکاس طراحی شده برای این منظور ، لنگر اندازید.

 

اگر لکه هایی به سختی پاک می شوند ، می توانید پارچه را کمی با آب مقطر مرطوب کنید و صفحه را به آرامی تمیز کنید. آب را مستقیماً بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید ، در صورت وارد شدن به کار داخلی دستگاه ، می تواند باعث شوک یا خرابی مؤلفه شود.

 

برای لکه دارترین لکه ها ، می توانید از محلول صابون خیلی ملایم و بسیار رقیق شده با آب استفاده کنید ، بار دیگر روی پارچه بمالید و نه خود تلویزیون. (به عنوان یک راهنما ، پاناسونیک به عنوان یک نسبت 100: 1 از آب به صابون را توصیه می کند.) به ویژه صفحه های LCD نسبت به فشار بسیار حساس هستند و به راحتی می توانند خراشیده شوند ، بنابراین خیلی فشار ندهید.

 

والش پیشنهاد می کند که اگر از پارچه ای مرطوب استفاده می کنید ، یک بار دیگر با یک لایه خشک روی صفحه بروید تا هر نوع چرخش یا رگه را از بین ببرید.

از مواد شیمیایی مضر جلوگیری کنید

 

الکل و آمونیاک ، موجود در پاک کننده های پنجره مانند Windex ، می توانند در تلویزیون گران قیمت صفحه تان خراب شوند ، بنابراین از پاک کننده هایی که در آنها وجود دارد استفاده نکنید. اگر تصمیم دارید از "پاک کننده صفحه نمایش" بسته بندی شده استفاده کنید - به آنچه واقعاً نیازی ندارید (به تصویر زیر مراجعه کنید) انتخاب کنید که حاوی الکل ، آمونیاک یا استون نیست. همچنین ، از پاک کننده هایی که حاوی مواد ساینده ای هستند که می توانند صفحه را خراش دهند استفاده نکنید.

از کیت تمیز کردن پرش کنید

 

برخی از این کیت ها فقط برای یک پارچه میکرو فیبر و یک بطری کوچک محلول تمیز کردن ، که احتمالاً بیشتر آب است ، 15 تا 20 دلار قیمت دارند. در عوض ، پارچه را در فروشگاه لوازم اداری یا آنلاین بخرید و از آب مقطر یا محلول تهیه خودتان طبق توصیه ما در بالا استفاده کنید. اگر از کیت استفاده می کنید ، مطمئن شوید که حاوی مواد شیمیایی مضر نیست.

کنترل از راه دور را فراموش نکنید

 

کنترل از راه دور نه تنها می تواند گرد و غبار شود بلکه تعداد زیادی میکروب را نیز در خود جای می دهد. (به این فکر کنید که چند انگشت دکمه های آن ریموت را فشار داده است و اینکه آیا همه آنها تمیز تمیز شده اند یا خیر. سپس مسئله سرفه و عطسه وجود دارد.)

 

در اینجا چند توصیه اساسی در مورد تمیز کردن کنترل از راه دور شما وجود دارد. ما همچنین جزئیات بیشتری در مورد چگونگی ضد عفونی کردن کنترل از راه دور شما در هنگام اپیدمی کروناویروس داریم.

 

قبل از شروع تمیز کردن باتری ها را جدا کنید. سپس با چرخاندن ریموت به سمت پایین شروع کنید تا دکمه ها به سمت پایین قرار بگیرند ، و از راه دور در مقابل کف دست خود ضربه بزنید تا هرگونه ضایعه ای که ممکن است بین کلیدها یا دکمه ها قرار داشته باشد را برطرف کنید. کل ریموت را با یک پارچه نرم که کمی از الکل رقیق شده با آب پاشیده شده ، پاک کنید. پارچه باید مرطوب باشد و مرطوب نباشد.

 

برای تمیز کردن دکمه های داخل و اطراف ، می توانید از یک سواب پنبه ای که با مخلوط الکل / آب خیس شده است استفاده کنید. بقایای سفت و سخت بیشتر که در اعماق کلیدها قرار گرفته اند می توانند با یک مسواک خشک یا یک خلال دندان چوبی جدا شوند.

 

آخر ، یکبار دیگر کل پارچه ریموت را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید و باتری ها را دوباره نصب کنید. خودشه!

 





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: